menü

  • Ana Sayfa
  • Batuşka'nın Hikayesi
  • Müzikli Oyun Grubu
  • Oyun
  • Ruh&Zihin
  • Doğa
  • Ben&Ailem
  • Annelikte Keşkelerim
  • Sağlık
  • Sizin Notunuz
  • Şarkı Köşesi

    3 Temmuz 2015 Cuma

    YETİŞKİNLER İÇİN ÇOCUK PARKI KURALLARI 1


    Çocuk parkı
    Konu çok basit :

    Çocuk parkında ve yakınında sigara içenlere "artık yeter" demek istiyorum.

    Uzaklaşmasını rica ettiğimde aldığım tepkiler ise beni benden alıyor...


    Ey sevgili sigara içerler;

    Çocuk parklarında, parkın yakınında sigara içMEMEniz önemle rica olunur :)

    Gerçekten hiç yakışmıyor.
    Tabloya uymuyor.




    Açık hava olmasına rağmen o dumanı soluyoruz.
    Çocuğun bunu görmesi bile hoş olmuyor.


    Kendi evinizde çocuklarınızın yanında içiyor olabilirsiniz. Fakat bunu parklara lütfen taşımayın.

    Şu video çok şey anlatıyor: 
    https://www.youtube.com/watch?v=v9L6LwKZ4gs


    Çocuk parkında sigara içen birini gördüğümüzde, tüm nezaketimizle, rica ediyoruz.
    İşte tepkiler :

    -"ah kusura bakmayın"  diyerek beş adım geri gidenler
    -"burada içmek istiyorum, burada içeceğim karışamazsınız"
    -"son sigaralar bunlar, bırakın da içeyim, yakında yasak geliyormuş zaten"
    -"benim de çocuğum burada, sıkıntı yok rahat olun"
    -"iki tane içeceğim fazla içmeyeceğim, gidiyorum zaten"
    -"buna para verdim, şuan kesinlikle söndüremem, uzaklaşamam da, çocuğum burada..birazcık katlanın"
    -hiç bir şey söylemeyip, "buraların kralı benim, senin rican sökmez bakışını" fırlatıp, dumanı parka doğru üfleyerek, kabalığın son çizgisine gelenler...

    Çoğu kişi de, dalgınlığına geldiğini vb cümlelerle uzaklaşıyor veya söndürüyor sigarasını. Genelde bir hoşgörü var. Onlara büyük teşekkürlerimi sunuyorum. Diğer yandan, kendine, kendi çocuğuna, diğer çocuklara bu eziyeti çektiren, rica dahilinde bile kaba davranan, hoşgörüsüz kişilere ne diyeceğimi bilemiyorum. Sinirlenmemek elde değil.

    Şu yasanın biran önce gerçekten uygulamada olmasını istiyorum. Kurallara pek uyan bir millet değiliz fakat gene de, parkta sigara içmek tarihe karışır diye hayal ediyorum.

    Çocukların kendi alanları parklar... Özgürlüklerini yaşadıkları...üç beş ağaç sayesinde biraz oksijen aldıkları...nefes alabildikleri, yaşadıkları yerler.
    Lütfen buraları her anlamda temiz tutalım. Eminim, herkes çocuklara saygı duymak ve onlara temiz bir ortam sunmak gerekliliği konusunda hemfikirdir. 

    Sizin parklarla ilgili eklemek istediğiniz başka kural var mı?






    3 yorum :

    1. Benimde inanılmaz rahatsız olduğum bir konu birde o sigaralarını içip izmaritleri yere atmıyorlar mı sinir tepeme çıkıyor. Zaten çocuklarımızın oynayacağı alanlar gün geçtikçe azalırken insanların da duyarsızca davranması hiç hoş olmuyor. Sevgiler...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Teşekkürler Selin Yüzbaş. Duyarlı davrananların sayısının artması dileğiyle...sevgiler...

        Sil