menü

  • Ana Sayfa
  • Batuşka'nın Hikayesi
  • Müzikli Oyun Grubu
  • Oyun
  • Ruh&Zihin
  • Doğa
  • Ben&Ailem
  • Annelikte Keşkelerim
  • Sağlık
  • Sizin Notunuz
  • Şarkı Köşesi

    14 Temmuz 2015 Salı

    #KızGibi Durdurulamaz olmak mı? Peki sizce nerede başlar?


    #Kızgibi Durdurulamaz

    "Kadın, çocuğunu yetiştirirken kendine verdiği değer ile, kızının kendi değerini bilmesini, oğlunun da kadının değerini bilmesini sağlayandır. Değer bilincini çocuğa aşılayan annedir. Bir anne, kadın olmanın değerini hücrelerinde ne kadar hissediyorsa bu bilinci ancak o oranda verebilir." diyor Hande Akın, "Kadın Olmak" kitabında.

    İletişim Uzmanı ve Yaşam Koçu sevgili Hande Akın'ın, Orkid'in Özgüven Zirvesi'nde söyledikleri benim bu konuda silkelenmemi sağladı.


    Kadın olduğum cümlesini kurarken, o kelimeyi yazarken zorlandığım  4 sene önceki o gün geldi aklıma.
    O günden bugüne birşeyler değişti biliyorum. Bunu ben değiştirdim.
    Şimdi tekrar soruyorum kendime ve size.
    Orkid - "KızGibi Durdurulamaz" - Hande Akın ile.

    Kadın olmanın değerini hücrelerimizde ne kadar hissediyoruz?

    Kadınlığımızı nasıl dışa vuruyoruz?
    Kadın olmaktan hangi zamanlarda utanıyoruz?
    Kadın kelimesi yerine bayan kelimesini kullanmayı tercih ediyor muyuz?
    Regl yerine "hastayım yada kirlendim" kelimelerini kullanıyor musunuz?
    Gençken kadın kelimesi ile ilgili neler hissederdiniz?





    Bir kızınız var mı?

    Ona Regl dönemini nasıl anlatacaksınız?
    İlk regl olduğunda yanağına bir tokat atacak mısınız?
    Babası yanında iken markette ped almaktan çekinecek mi?
    Büyüyen memeleri ile ilgili ona nasıl davranacaksınız?
    Evlenirken beline kırmızı kuşak bağlayacak mısınız?
    Onu kız gibi mi büyüteceksiniz? yoksa #kızgibi durdurulamaz mı büyüteceksiniz?

    Oğlunuz?

    Oğlunuz, beden eğitimi dersinde, arkadaşına "oğlum... kız gibisin, şuradan şuraya atlayamadın" diyecek mi? "kız" olmaya nasıl bakacak? Ne değer verecek?


    KADINLIK ZOR MU? 

    Çok eski dönemlerden bu yana, toplum zaten kadın olmayı ve kadını sindirmeyi, utandırmayı, gizlemeyi görev edinmiş adeta. Şu döngüyü kırsak mı artık?
    Yıkılan özgüvenleri yerine getirsek ve kadın olmanın değerini hisseden çocuklar yetiştirsek?

    Çok büyük yara var bu konuda, yarayı iyileştirmek ve dönüşümü gerçekleştirmek lazım ve böyle bir dönüşüm gerçekleşmesi için çok büyük bir adım atıp, büyük görev üstlenen marka ise P&G - Orkid.


    P&G'nin yaptığı araştırma sonucundan bir örnek :

    ·         16-24 yaş aralığındaki kızların yarıdan fazlası, yapmak istediklerini yapacak cesarete ergenlik sonrasında sahip olmadıklarını söylüyor. 

    Peki yapmak istediklerimizi yapamıyorsak, daha minicik konularda bile cesaret gösteremiyorsak, o hayat neye yarar?


    Kendimizi bir şekilde sınırlandırmadık mı bugüne kadar? Durdurduk yok yere... hayalllerimizi gerçekleştirmek için ya hiç adım atmadık ya da korkak adımlar attık. 

    "Ben yapabilirim" diyebilmeli her genç. Kız olduğu için geri adım atmamalı.
    Utanmamalı kendinden.
    Bedenini, aklını, kendini sevmeli! Kendi ile barışık olmalı.
    Haydi siz de, kendi içinizdeki o genç kızla buluşun barışın...

    Aşağıdaki, videoyu izleyin, paylaşın.
    Yayalım, yayılsın!

    https://www.youtube.com/watch?v=x7-Dw6sucIw


    Başarılı olabileceğine inanan, kendi gücüne ve yeteneklerine inanan kızlar büyüsün!
    Kız gibi algısı negatiften pozitife dönüşsün!

    Orkid'i takipte kalın.

    P&G markası Orkid #KızGibi kampanyasını 2014'de başlattı. 
    Geçen hafta, Google Türkiye ofisinde Orkid #KızGibi Özgüven Zirvesi gerçekleşti. 
    Nil Karaibrahimgil, Hande Akın ve Elif Bilgin'in anlattıklarıyla doluyum şimdi. Elif Bilgin'in konuşması sırasında ayrı bir duygusallaştık.

    Bu ilk bölümdü.
    Yarın ikinciyi yazacağım.

    Bu arada, hemen değineyim son son..
    Orkid'in bu kampanyası ülkemiz ile sınırlı değil. Dünya dönüşüyor. Bu büyük hareket için Orkid in süper bir ortağı var artık: TED-Ed. İşin bu kısmını Nil Karaibrahimgil anlattı. Diğer yazıda aktaracağım.

    Şimdilik sevgiyle ve #KızGibi kalın :)

    #KızGibi Durdurulamaz olmayı ben de destekliyorum.





    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder