menü

  • Ana Sayfa
  • Batuşka'nın Hikayesi
  • Müzikli Oyun Grubu
  • Oyun
  • Ruh&Zihin
  • Doğa
  • Ben&Ailem
  • Annelikte Keşkelerim
  • Sağlık
  • Sizin Notunuz
  • Şarkı Köşesi

    20 Temmuz 2015 Pazartesi

    Başka bir Babadan Oğula... "Delice Zeytin"


    Babadan oğula şarkı
    Çocuklarınıza şarkılar söylüyor musunuz? Hangi şarkıları tercih ediyorsunuz?

    Geleceğe dair, dünyaya dair bir şeyler dile getirmek istediğiniz oluyor mu?

    Geçen hafta, John Lennon'un oğluna yazdığı şarkıyı paylaştıktan sonra yorumlar geldi.
    Kendi sevdikleri, çocuklarına söylemeyi tercih ettikleri şarkıları yazdı herkes.
    İşte onlardan biri:
    Teşekkürler Erkan Solmaz.

    Ezginin Günlüğü - Delice Zeytin

    Elbet sen de güzel olacaksın küçügüm
    Aşk güzel ediyor her şeyi
    Kaşların gözlerin ne güzel, bakışın ne güzel
    Dert savurur sevda toplar çiçeğini

    Bak bu ışık senin ışığın
    Dallarına ay doğmuş, delice delice zeytin
    Bu bahar yine gelin olacak
    Omuzunda yeşil bir duvak, delice, delice zeytin


    Aşk güzel etmez mi her şeyi? Sevgi güzel etmez mi?
    Çocuklarımız... onlar sevginin kendisi değil mi?
    ve bu dünyaya alışırken, sevgiyle sarmalanmak istedikleri.

    sevgiyi göstermenin yollarından biri : onlara şarkılar söylemek...birlikte dans etmek.
    Şarkılar aile çocuk arasındaki bağlanmayı arttırıyor.

    Bebeğiniz huysuz, ya da siz streslisiniz diyelim... şarkıya başlamak ufak bir kıvılcım, değişimi yaratmak için.  Denemeyen kalmasın :)

    Mutlulukla geçireceğimiz yeni bir haftaya merhaba.


    Not : Blogumda "şarkı köşesi" bölümüm neden var, özelliği nedir?

    Bu bölümde hep olumlu şarkıları paylaşıyorum. 

    Çünkü zihnimizi yönlendirmede çok güçlü araçlardır şarkılar.
    Ne dinlediğimiz bizi şekillendirir.
    Bu konuda zaman zaman yazıyorum. Arama motorundan ulaşabilirsiniz.
    Sevgilerimle
    Burcu Y.



    2 yorum :

    1. Biz sürekli "pepee pepee büyüdün mü sen" şarkısını söylüyoruz oğlumla.:) Müzik dinlemeyi seviyorum ama şu piyasa müziklerinden gına geldi. 4-5 müzik dinledikten sonra yorulduğumu ve gereksiz bir sese maruz kaldığımı hissediyorum. Yoruyor beni. Arabada giderken genelde Ankara Üniversitesi Radyosunu dinliyorum, her tarzdan çalıyorlar. Müzik dediğin ruha hitab etmeli rahatlatmalı. Her ruhun da bir müziği vardır. Onu bulmak önemli galiba!

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Haklısın En Bebek, gerçek müzik bulmak çok kolay değil. Piyasa müzikleri zaten yorumsuz...Ben bazen internetten konser kayıtlarını dinliyorum...daha güvenli ve dinlemesi daha keyifli geliyor.

        Sil