menü

  • Ana Sayfa
  • Batuşka'nın Hikayesi
  • Müzikli Oyun Grubu
  • Oyun
  • Ruh&Zihin
  • Doğa
  • Ben&Ailem
  • Annelikte Keşkelerim
  • Sağlık
  • Sizin Notunuz
  • Şarkı Köşesi

    6 Temmuz 2015 Pazartesi

    5 YAŞINDAKİ ECE'NİN DOĞA İLE TANIŞMA ÖYKÜSÜ


    Ece, bizim buralarda oturan bir kadının akrabası, şimdi 7 yaşında...
    Komşumun bana anlattığı hikayeyi anlatmak istiyorum size; Ece'nin 5 yaşında iken başına gelenler...


    Ece, bir gün kusmaya başlar, ateşi çıkar ve 3 gün boyunca inmez. Doktora giderler, bir şey bulunamaz. Ertesi hafta sonu yine aynı şey olur... yine geçmez, hafif de olsa hep ateşlidir Ece...4 hafta olmuştur ve hala ateşin sebebi ortada yoktur. Normal kan tahlillerine göre bir şey anlaşılamamıştır.

    Sonra doktor bu durumu çözmek için Ece'nin hayatını ayrıntısı ile incelemeye başlar. Sorduğu bir soru, her şeyi çözmüştür.

    Doktor: Son zamanlarda nerelere gittiniz?
    Anne : 1 aydır, her hafta sonu babaannesinin yeni aldığı eve gidiyoruz. 

    Sorun o evdedir.

    Öncesine kısaca bir göz atalım:

    Ece 3 aylık bebekken, anne çalışmaya başlar...Ona anneanne bakar. Anneanne için merdiven inip çıkmak zordur. Ece evin içinde büyür, gündüzleri parka gitmez. Bazı akşamlar ve hafta sonları dışarı çıkar anne ve babası ile...araba ile restorana veya avm'ye giderler. Restoranların ve avm lerin parkında çok eğlenmektedir. Yaz tatillerini otellerde geçirirler. Anne baba deniz kumdan ziyade, otelin havuzunu tercih eden bir çifttir. Okula başlar. Okul'un bahçesi yok denecek kadar küçüktür.

    Yani, gördüğünüz üzere, Ece, gerçek anlamda hiç doğada vakit geçirmemiştir.

    Babaannesinin yeni aldığı ev ise, Ömerli'de müstakil bir evdir. Evin dışı toprak arazidir, bahçeyi yabani otlar bürümüştür. Her yerde türlü çeşit çiçek ve böcek vardır. Bu, Ece'ye birden fazla gelir.

    Doğa ile gerçek anlamda tanışmamış Ece, böylece tanışır, fakat bağışıklık sistemi bu yenilik karşısında şok yaşar, vücudu buna ateş ile tepki gösterir.

    Doktor reçeteye "hergün doğa" yazar.



    1 yorum :

    1. benim de oğlum doğa ile yeni tanıştı ancak doğaya biraz soğuk başladı :) buz kar üstünde ııı hıtır hıtır oğlumu çok seviyorum...
      dünya da ve doğada 2 el kompresör ,
      ,ve hava kurutucu konusunda teknoloji çok ilerledi ancak ben gelişen teknolojiden yararlanmak yerine kendim elekronik birşeyler geliştirdim şimdi tanıtım yapmak istemiyorum çünkü çalınabilecek bi proje patent işi bitsin sonra yayınlayacağım ...
      http://www.kompresorservisi.com.tr
      http://www.kompresoralsat.com ; hibrit yöntemi teknolojik yapılar çok etkin , export :) http://www.mikrodew.com

      YanıtlaSil