menü

  • Ana Sayfa
  • Batuşka'nın Hikayesi
  • Müzikli Oyun Grubu
  • Oyun
  • Ruh&Zihin
  • Doğa
  • Ben&Ailem
  • Annelikte Keşkelerim
  • Sağlık
  • Sizin Notunuz
  • Şarkı Köşesi

    30 Mayıs 2015 Cumartesi

    RADYO BEBEK AİLE FESTİVALİ TATLI ANLARIYLA HAFIZALARDA

    Bildiğiniz gibi BATUŞKA olarak RADYO BEBEK Geleneksel Aile Festivali'indeydik.

    Bu festivalin olmasını hayal eden Radyo Bebek Yönetim Kurulu Başkanı Sevgili Gamze Karlıdağ Polat  başarı ile hayalindekini gerçeğe dönüştürdü.

    Batuşka neler yaptı:

    Öncelikle, okul öncesi yaş grupları için Orff sistemine dayalı anne çocuk grup eğlenceleri yaptık. Şarkılar söyledik, şarkılarda dans ettik, ritim tuttuk, renklerin içinde kaybolduk, gökkuşağının peşinden koştuk. Bunun dışında, geleneksel oyunlardan da oynadık. Mesela katılım isteği durmadan artan sandalye kapmaca :) ve yine katılımcı sayısı durmadan artan mendil kapmaca... :) Eski minder oyununda da en çok prenses ve balerin istekleri geldi tabiki :)

    Çocuklar büyüdükçe, aile ile oynanan oyunlar ister istemez azalıyor. Çocuklarımız ve biz kaç yaşında olursak olalım her fırsatta birlikte oyun oynamanın keyfini sürmeliyiz diye düşünüyorum. Radyo Bebek de tabiki böyle düşünüyor ve özellikle bu bir aile festivali olduğundan, o gün herşeyi aileler çocuklarıyla birlikte deneyimledi. Bütün dansları ve bütün oyunları... Özellikle herkesin içinde bir mendil kapmaca sevdası varmış :)

    Batuşka etkinliklerine daha önceden katılan değerli dostları Festival günü görmek çok hoştu. Özellikle içlerinden biri vardı ki, bütün gün yanıma gelip "bir daha ne zaman ritim oyunu yapacağız" diye sorup durdu. Bir de yazılarımı takip eden, festivalde tanıştığım anneler oldu. Öyle zamanlar oluyor ki, iş, ev, oğluma bakmak arasında çok yoruluyorum, ya da bazen elimdeki iş planlarında hayal kırıklıkları yaşıyorum. İşte böyle zamanlarda illa tatlı bir olay oluyor motivasyonumu tetikleyen. Oyun gruplarıma gelmiş çocukların o ilgileri, annelerinin "enerjiniz harika" deyişleri benim daha çok çalışmamı sağlıyor. Hepinize çok teşekkür ediyorum, vazgeçmememi sağladığınız için. 


    Aileleri dans ettiren tatlı kadın : 

    Sevgili arkadaşım, İnanna Kadın Farkındalık Merkezi'nin kurucu ortağı, Dance With Babies'in Türkiye ayağı Nur Niyaz Bildik, çok keyifli bir şekilde, anne baba ve çocukları dans ettirdi. Ben de her zamanki gibi, o sırada Batu uyuyor olsa da, tek olarak da olsa, dans etmek için yerimi aldım :)











    Küçük Mimar

    Batu için o gemiye binmek, dümeni ile oynamak pek bir keyifliydi. Bu maketler harika ötesi bir oyun fırsatı. Sevgili Bahar ve Veysel Özdemir'in ellerine yüreğine sağlık. Onları ve Küçük Mimarı ayrıca bir yazıda anlatacağım.







    Katılımcı olarak : 
    İşin mutfağında olan değil de, dışarıdan bir katılımcı olarak Festival hakkında şunları söyleyebilirim :

    Çok huzurlu karmaşasız bir yapısı vardı. Bu tarz etkinliklere ne zaman gitsek bir an önce oradan kaçmak istiyoruz. Çünkü şişme oyun parklarının gürültüsü, mikrofona konuşan kişilerin ne anlattığı belli olmayan boğuk yansıyan sesleri, bangır bangır çalan disko müziği...hepsi birbirine karışıp bir curcuna yaratıyor bence. Oysa, Radyo Bebek Festivali çok huzurlu, keyifli, birbirimizin sevincine tanık olabildiğimiz bir tonda geçti. Tercih edilen oyun parkları çok iyiydi, canlı müzik güzel bir tınıyla devam etti, diğer tercih edilen müzikler çocuklara da uygundu, ortamdaki standlar çok sıkışık değil, serpme olarak ayarlanmıştı. Kalamış Parkı'nın ağaçları da güneşten bunalmamızı engelledi.


    Bu Festivalde emeği geçen, çalışan, katılan, eğlenen herkese sonsuz teşekkürler, özellikle de, Festivalin o gün orada o şekilde olmasını sağlayan Gamze Karlıdağ Polat, Hülya Dalkılıç, Hilay Doğan, Demir Ali Çelik ve Kadıköy Belediyesi..

    Sevgili Hülya ve Demir, festival sırasında bana olan yardımlarınız için de ayrıca çok teşekkür ederim.

    Veee... Sevgili eşim Cem ve biricik oğlum Batu, çoğu işte olduğu gibi, o gün de benimle birlikteydiniz. Ne desem az...sizin desteğiniz olmasa bu kadar yapamazdım.


    Bir festival daha geride...tatlı hatıralarla...

    Ailelerimiz hep bir arada sağlıklı mutlu olsun ve daha nice festivallerde eğlenelim.















    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder